BingoLotto

WeConnectIT-logo

Referat från Idefjordens Sportklubbs Årsmöte

19 mars 2010

Val av styrelse och funktionärer

Till styrelse för 2010 valdes:

Ordförande: Rune Sandin (1 år, nyval)
Sekreterare: Staffan Johansson (2 år, omval)
Övriga ledamöter: Bo Johansson (2 år, omval) och Carina Andersson (2 år, omval)
Styrelsesuppleanter: Göran Olsson (2 år, omval) och Hans-Robert Hansson (1 år, nyval).

I styrelsen kvarstår kassören Bengt Bivrin samt övriga ladamöterna Christer Bech och Hans-Peter Niklasson, med 1 år kvar på mandatperioden.

Till revisorer valdes Bengt-Åke Björk (2 år) (Rudolf Niklasson valdes på 2 år 2009). Marianne Lundberg omvaldes som suppleant på 2 år och Marit Johansson nyvaldes som suppleant på 1 år.

Till valberedning omvaldes Lennart och Agneta Lennevi.

Övriga kommitter och funktionärer som valdes finns på denna sida.

Från verksamhetsberättelsen för 2009:

Vid årets slut var medlemsantalet 195.
Orientering-, kart-, skid och spår-, samt stug och poängpromenadskommitterna har varit verksamma under året.
Föreningen har under året bedrivit orientering och skidor.
Vi har dessutom medverkat som arrangörer i cykeltävlingen Grenserittet, där vi hade samordningsansvaret för starten i Strömstad samt ansvaret för vätske- matstationen i Buar.
Poängpromenader har arrangerats i Kasen under vår och höst.
Gökotta gick till Dragonkullen.
Julbord hölls i Kasen i december.

Orientering:

Det stora under året var naturligtvis våra SM-tävlingar ihop med Kvillebyns SK. Förberedelserna var stora och många möten genomfördes innan tävlingarna gick av stapeln.

Sprint-SM 27-28 juli med kvalet på Nordkoster samlade 557 anmälda deltagare. Det var mycket jobb att samla och transportera allt material som skulle till Nordkoster, men allt fungerade perfekt med transporter och uppbyggnad på plats. Tävlingarna genomfördes på ett utmärkt sätt med mycket nöjda deltagare.
Finalen dagen efter genomfördes i Strömstad med start och mål i stadsparken. Även finalen blev en succ med fina utslagsgivande banor och mycket beröm från löparna. Efter finalen fick allt rivas ner och transporteras vidare till Kasen där en tvådagarstävling skulle genomföras 29-30 juli. Det mesta hade byggts upp och förberetts innan sprint-SM, men mycket jobb återstod innan första start kl. 18.00 den 29:e juli.
Drygt 1000 starter gjordes under de bägge dagarna och även denna tävling genomfördes på bästa sätt trots att vi hade otur med ett kraftigt åskväder dag två. Vi kunde pusta ut efter en intensiv period av tävlingar och börja ladda inför höstens långdistans-SM.

Lång-SM avverkades helgen 19-20 september. Det hade varit vackert väder de tre sista veckorna före tävlingen, så det var torra marker för tävlingscentrum och parkering. Dessa var belägna vid Mosstorp invid Lommelanda kulle. Kvalet på lördagen samlade 565 anmälda löpare och finalen avgjordes på söndagen. Terrängen och banläggningen var mycket utslagsgivande och mycket beröm gavs till banläggaren Göran Olsson. Publiktävlingen på finaldagen samlade hela 229 löpare. Även detta stora arrangemang genomfördes på bästa tänkbara sätt, så det var två nöjda och stolta klubbar som kunde se tillbaka på två lyckade SM-arrangemang.

En efterfest hölls i november för alla funktionärer från Kvillebyn och Idefjorden.

SM tog naturligtvis mycket fokus från det egna tävlandet i klubben, men flera av klubbens löpare har sprungit många tävlingar under året. Bland många tävlingar kan nämnas 5-dagars där Göran Olsson visade att han tillhör de bästa i Sverige i klassen H55. Göran blev 3:a i klassen och hade bl.a förre världsmästaren Sigurd Daehli före sig. Görans döttrar Lisa och Malin har också deltagit flitigt under året och nått många fina placeringar. Klubbens egna träningstävlingar i Vinterserien har blivit ett populärt inslag efter tävlingssäsongen och har haft deltagare från Norge. Det har varit totalt 293 starter av klubbmedlemmar i tävlingar och träningsorienteringar under året. Resultat från alla tävlingar finns här!

Skidor

Som vanligt var det deltagare från klubben under Vasaloppsveckan (2009). 10 skidåkare deltog i de olika loppen under veckan. Vasaloppsveteranen Jan Hansson gick sitt 38:e lopp. Snabbast av klubbens löpare i söndagens lopp var Thomas Paulsson som fick tiden 6:12:52 och klarade vasaloppsmedaljen. Vi hade även deltagare i Skinnarloppet i Malugn.

Prestationspris

Styrelsen har beslutat ge 2009 års prestationspris till Lisa Reichenberg och Gunnar Oleniusson.

Avslutning

Avslutningsvis vill styrelsen framföra ett varmt tack till alla medlemmar för det stora arbete som gjorts vid våra evenemang och i övrig verksamhet under året. Vi tackar också markägare, kommunen, sponsorer och övriga samarbetspartners.

Styrelsen genom Staffan.

Här överlämnar Gunnar klubban till Rune, som nu tar över som ordförande.

(foto: Sissel Oleniusson)

Gunnar lämnar över klubban till Rune
Efter mötet bjöds det på kaffe och tårta.

Tidigare årsmöten (2008-2009 blev aldrig skrivet):

Skapad 2010-03-22. Senast uppdaterad: 2010-03-22