BingoLotto

WeConnectIT-logo

Referat från Idefjordens Sportklubbs Årsmöte 2006

Idefjordens SK har hållit årsmöte i klubbstugan Kasen den 10/3 med 25 medlemmar nrvarande.

Efter att verksamhetsberättelsen blivit uppläst hölls en tyst minut till minne av Carl Andersson.

Till styrelse för 2006 valdes: Ordf. Gunnar Oleniusson, sekr. Staffan Johansson, kassör Rudolf Niklasson. Övriga ledamöter: Bo Johansson, Carina Andersson, Anders Danielsson och Hans-Peter Niklasson. Styrelsesuppleanter: Christer Bech och Gabriella Axelsson.

Till revisorer valdes Bengt-Åke Björk och Kerstin Höjer med Marianne Lundberg och
Gunhild Niklasson som suppleanter.
Till valberedning valdes Lennart Lennevi och Arne Burman.

Inför årsmötet hade det kommit ett förslag från styrelsen om ändring av
stadgarna. Förslaget har legat på klubbens hemsida och samtliga mötesdeltagare fick var sitt exemplar innan mötet. Förslaget gicks igenom och mötet röstade på styrelsens förslag. De nya stadgarna gäller från och med årsmötet.

Föreningen har fem olika kommittéer med olika verksamhetsområden, nämligen orienterings-, skid och spår-, kart-, ungdoms- samt stug och poängpromenadskommitté.

Från verksamhetsberättelsen för 2005:

• Poängpromenader har arrangerats på Kasen av Hogdals hembygdsförening- samhällsförening och RK.
  • Årets Gökotta gick till nya Svinesundsbron.
  • Arbetet med skidspåren har fortsatt på vissa ställen med röjning och grävning.
  • Värmepump har installerats i klubbstugans källarutrymme.
  • Föreningen har haft en lönebidragsanställd under året.
  • Medlemmar i föreningen ställde upp och hjälpte till med parkering i samband med broloppet vid invigningen av nya Svinesundsbron.
    Vid cykeltävlingen "Grenserittet" ställde vi upp med folk och bemannade en vätskestation.
    Ovan nämnda insatser gav en del pengar till föreningen.
  • Orientering: Året har varit händelserikt med ungdomsarbete, arrangemang och tävlingsdeltagande.
    • Ungdomsledarna har haft 23 sammankomster för träning med totalt 199 deltagare under 2005.
    • I maj arrangerade klubben 7-distriktsmatch med deltagare från distrikt i Norge och Sverige. Tävlingen, som gick av stapeln på Erlandserödskartan, ägde rum under två dagar med individuella lopp på lördag och stafetter på söndag. Arrangemanget blev lyckat med deltagare som nöjda åkte hemåt efter tävlingarna.
    • Klubben har sökt som arrangör av kort- och långdistans SM 2009.
    • Klubben arrangerade en resa till Skåne med 20 orienterare som deltog i tävlingen "Tre skåningar och en dansk". Flera av ISK:arna fick framskjutna placeringar.
    • Ungdomarna deltog i distriktets ungdomsserie med många fina insatser.
      BDOF:s vandringspris, för ovan nämnda serie som efter 5 år avgjorts, vanns av Stångenäs AIS med ISK på en fin 2:a plats.
    • Marielle Andersson deltog i Götalandsmästerskapen, USM och distriktsmatchen.
    • I årets DM-tävlingar plockade klubben hem 21 medaljer och nämnas bör Göran Olsson 4 segrar, Malin Reichenberg 3 segrar, Jan Granstedt 3 segrar, Gabriella Axelsson 2 segrar.
    • Ovan nämnda var också med i olika lag som vann stafetter.
    • Årets 5-dagars lockade till sig 8 löpare från klubben och bland resultaten måste nämnas Per Slungård som blev 2.a bland 150 deltagare. Malin Reichenberg 19:e, Gabriella Axelsson 5:e Göran Olsson 4:e, och Jan Granstedt 14:e är också resultat som bör nämnas i de stora klasserna.
    • Ett av årets stora prestationer stod Jan Granstedt för när han vann H 45 i långdistanstävlingen Blodslitet. I en rafflande spurt slog Jan två före detta
      världsmästare, nämligen Jörgen Mårtensson och Sigurd Daeli.
    • I årets sista tävling, Silvatrofén, var det hela 18 löpare från klubben. Göran Olsson och Jan Granstedt vann klassen H 45.
    • Bengt Karlsson deltog i veteran-VM i Edmonton i klassen H 60 och kom på en hedrande 13:e plats i A-finalen.

Det här är bara något av vad klubbens orienterare presterat under året och det är ju inte bara segrar som räknas utan deltagandet och utmaningen i skogen. Skojigt är att våra ungdomar lär sig mer och mer och att några nya har kommit till.

Styrelsen har beslutat att Malin Reichenberg och Jan Granstedt skall få årets prestationspriser.

Skidor:

• Flera av klubbens medlemmar var på Lövlia en helg och åkte skidor.
  • På Vasaloppet hade klubben med 8 skidåkare och snabbast gick det för Fredrik Olausson, som avverkade de nio milen på 6 timmar och 12 minuter. Jan Hansson åkte för 34: e gången och kom i mål på utmärkta 6 timmar och 58 minuter.

Till alla som bidragit till att klubben kunnat genomföra arrangemang och ungdomsarbete vill styrelsen framföra ett stort tack.

Mötet avslutades med prisutdelning till prestationspristagarna Malin Reichenberg (mamma Carina trädde in då Malin ej kunde närvara) och Jan Granstedt.

Efter mötet bjöds det på kaffe, dricka och tårta.

Staffan Johansson

Sekr.